Coraz to większa ilość marketerów zauważa wielkie możliwości działania reklamy na portalach społecznościowych. Już w tym czasie, większa część korporacji, uznanych marek, podaje własnym odbiorcom kontakt na jedna z platform społecznościowych. Serwisy te, jako miejsce spotkań nieograniczonej liczby fanów internetu, są też miejscem do dyskusji, wymiany poglądów, oceny artykułów.
Internauci konstruują charakterystyczne kluby zrzeszające wielbicieli, fanów określonych artykułów, usług, przedsięwzięć – sprawdź prowadzenie fanpage oferta. Jeden fanpage, to przynajmniej 50 hołdowników. Takich fanpage’y jest najwięcej, albowiem ponad 60 tysięcy. Dla celów marketingowych, im znacznie większy fanpage, tym lepsze dotarcie z reklamą. Parę lokalnych profili pozyskało dotychczas od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy fanów, co ukazuje jak duży jest to potencjał reklamowy.
Taka ilość hołdowników, miłośników danego profilu, jest już reklamą samą w sobie. Dobre produkty będą zrzeszały dużą ilość fanów, jest to nieuniknione. Fani odnaleźli swoje miejsce do wymiany opinii, wrażeń, do dyskusji – tak w rzeczywistości, to oni mają w tej chwili potencjał do dalszego kreowania wizerunku danego profilu.